Μπορείς να αναλάβεις το marketing της επιχείρησης σου. Πρέπει όμως;

Μπορείς να αναλάβεις το marketing της επιχείρησης σου. Πρέπει όμως;

Αν ορίσουμε το “μπορώ” σαν “έχω τη δυνατότητα και τον χρόνο να ασχοληθώ”, τότε ναι, όλοι μπορούν.


Αν όμως ορίσουμε πως το “μπορώ” σημαίνει:
Μπορώ επιτυχημένα και cost effective, να δημιουργήσω και να διαχειριστώ περιεχόμενο και διαφημίσεις σε διαφορετικά κανάλια (Social Media,Google κλπ).
Nα αναλύσω δεδομενα και να σχεδιάσω ένα πλάνο με προωθητικές ενέργειες, τόσο οργανικές όσο και επί πληρωμή.
Να αξιολογώ και να προσαρμόζω σε κάθε βήμα που κάνω κάθε προηγούμενη μου κίνηση.

Τότε μάλλον θα φτάσουμε στο συμπέρασμα ότι δεν είναι κάτι που μπορούμε να κάνουμε μόνοι μας, χωρίς το απαραίτητο υπόβαθρο, γνώση και τα κατάλληλα εργαλεία.                                        

Δεν υπάρχει λόγος για πανικό όμως! Πάμε να δούμε τι μπορείτε να κάνετε και τι εναλλακτικές έχετε.

 

Branding/Εταιρική ταυτότητα

Εσείς πρώτοι από όλους ξέρετε ή ορίζετε το τι πρεσβεύει η εταιρεία σας, το γιατί δημιουργήθηκε αλλά και το τι σκοπό έχει. Επομένως, γιατί να μην συμμετέχετε στο branding της;

 

Δεν πρέπει λοιπόν να απουσιάζει η άποψη σας από αποφάσεις, που θα ορίσουν την ταυτότητα της επιχείρησης σας. Εμπλακείτε ενεργά στην επιλογή του logo, της χρωματικής παλέτας, του moto σας και στην αισθητική που θέλετε να γίνει ταυτόσημη με την επιχείρηση σας

Ενασχόληση με τα Social Media

Κάτι που πολλοί επιλέγουν, είναι να ασχοληθούν με τα social media της επιχείρησης τους.

Αν το κάνετε αυτό καλό θα είναι να δώσετε μεγάλη προσοχή, καθώς στην εποχή μας η εικόνα των social media αντικατοπτρίζει την ταυτότητα αλλά και την ποιότητα της επιχείρησής μας.

Ένα πρώτο βήμα θα ήταν να δείτε τι κάνουν οι ανταγωνιστές σας, τόσο οι μεγάλες εταιρίες όσο και οι μικρές.

Βλέποντας τον ανταγωνισμό μπορείτε να εμπνευστείτε, να μείνετε ενημερωμένοι, αλλά το κυριότερο, να μάθετε από τα λάθη των άλλων.

Δημιουργία περιεχομένου στα Social Media

Τώρα το μόνο που μπαίνει εμπόδιο ανάμεσα σε εσάς και τη δημιουργία περιεχομένου είναι η τεχνογνωσία και η αισθητική, καθώς θα πρέπει να κάνετε χρήση κάποιας εφαρμογής επεξεργασίας εικόνας ή βίντεο.
Με αυτόν τον τρόπο θα αποτυπώσετε όλα αυτά που είπαμε παραπάνω σε ένα όμορφο, έξυπνο και ελκυστικό εικαστικό.

Για ένα άρτιο αποτέλεσμα, είναι απαραίτητο να υπάρχει αρχικά μια καλή πρώτη ύλη.

Μία καλή τόσο αισθητικά, όσο και σε ευκρίνεια εικόνα ή βίντεο.
Οι κατάλληλες γραφιστικές παρεμβάσεις, που θα τα συνοδεύουν.
Και τέλος ένα καλό κείμενο με την μορφή λεκτικού περιεχομένου ή voice over, αν μιλάμε για βίντεο.

Μια τέλεια ισορροπία από αυτά, μπορεί εγγυημένα να παράγει όμορφο και ενδιαφέρον περιεχόμενο.

Όλα τα παραπάνω θα ήταν μια καλή αρχή.

Φυσικά, ένας επαγγελματίας του χώρου οφείλει να κάνει πολλά περισσότερα.

  • Πρέπει να ακολουθεί τις τάσεις και τα trends τόσο στα social, όσο και στο χώρο που δραστηριοποιείται.
  • Πρέπει να γνωρίζει όλες τις δυνατότητες που δίνει η κάθε πλατφόρμα στην επιχείρησή σας (Facebook,Instagram,TikTok.)
  • Πρέπει να μπορεί να λύσει προβλήματα, που θα προκύψουν από τις συχνές αλλαγές που κάνουν αυτές οι πλατφόρμες στην πολιτική τους και τον τρόπο λειτουργίας τους.
  • Να αναλύει την συμπεριφορά των follower σας, αλλά και τα δημογραφικά στοιχεία για να προσαρμόζει την στρατηγική του.
  • Να παρακολουθεί τα δρώμενα για να αποφύγει ευαίσθητα θέματα ή να πάρει θέση όπου αρμόζει.

Οπότε για να δώσουμε απάντηση στην ερώτηση, πρέπει με ειλικρίνεια να τα βάλουμε κάτω και να δούμε:

Μπορούμε να αφιερώσουμε τον χρόνο που πρέπει για να αποκτήσουμε καινούρια skills και γνώσεις;
Μπορούμε να δημιουργήσουμε ποιοτικό και ελκυστικό περιεχόμενο;
Αν ναι, τότε αυτά είναι απλά μια καλή αρχή.


Αν θέλετε να κάνετε μια δυναμική αρχή στον χώρο του digital marketing, αφεθείτε στα χέρια των ειδικών. Διαβάστε περισσότερα εδώ, και κάντε εγγραφή στο newsletter μας για να μαθαίνετε πρώτοι τα νέα του χώρου.

Picture of Δημήτρης Δημητριάδης

Δημήτρης Δημητριάδης